Na vsebino

Mlada pismonoša iz Črnomlja, ki obožuje motorje

Črnomaljka Polona Cerar (tretja z leve spodaj) je med desetimi portretirankami razstave Spregledane. Foto: Mankica Kranjec
Črnomaljka Polona Cerar (tretja z leve spodaj) je med desetimi portretirankami razstave Spregledane. Foto: Mankica Kranjec

V ljubljanski Galeriji Fotografija je do 11. februarja na ogled razstava Mankice Kranjec z naslovom Spregledane. Fotografski projekt v ospredje postavlja delavke. Na piedestal postavlja ženske, ki skrbijo, da se svet ne ustavi in v času krize ne zlomi. Predstavlja tudi nekaj resničnih junakinj "iz zakulisja", ki pogosto ostajajo spregledane, so zapisali v galeriji.

Vsaka od teh žensk ima svoj poklic, hkrati pa tudi svojo vlogo doma. Med desetimi portretirankami tako najdemo tudi mlado pismonošo Polono Cerar iz Črnomlja, ki ima rada motorje. »Zanimivo je, da je bila sprejeta v službo tudi zato, ker vozi motor. To je bil eden od pogojev za zaposlitev. Bržkone so mislili, da se bo javil moški, a prišla je mlada Polona in bila izbrana. Vsak dan prevozi kilometre in kilometre, in ko sem se pogovarjala z njo, mi je rekla, da ji veliko pomeni, ko vidi ljudi, kako se ji zasvetijo oči, ko jih obišče. Včasih je namreč edini človek, ki ga v dnevu srečajo, saj so nekatere hiše na samotnih krajih. Sicer pa zase pravi, da je preprosto kmečko dekle, da poprime za vsa dela, da je 'sin, ki ga doma ni', saj sta pri hiši dve sestri. Tako vozi tudi traktor, barva stene, opravlja vsa možna dela na kmetiji, hkrati pa se sprosti tudi tako, da vozi motor in v tem uživa. Pri tem se umiri,« je za Nedeljski dnevnik povedala avtorica razstave Mankica Kranjec.

Slednja se je fotografskega projekta lotila z umetniško-dokumentaristično interpretacijo, s katero prikazuje ženske različnih starosti in različnih verskih ter socialnih ozadij. Igra se s prepletanjem njihovih številnih vlog tako doma kot na delovnem mestu. Ukvarja se s prekrivanjem in večplastnostjo življenja teh junakinj iz zakulisja. Ni naključje, da je izbrala sodobno tehniko tiska z lentikularno folijo, saj omogoča prelivanje podob, ki prehajajo druga v drugo, pri čemer se slike ves čas spreminjajo ter sledijo gibanju opazovalca.

Vir: Nedeljski dnevnik, Galerija Fotografija

Odkrijte Belo krajino
Spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in statistiko obiska. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj